maandag 18 juni 2012

Oranje beloont pessimisten

De nederlagentocht van Oranje in Polen en Oekraïne (en driemaal vice versa) is voer voor pessimisten. Wie Nederland een koud hart toedraagt, scoorde er gisteren op los met (dubbele) punten. De Top 3 in de Kozakpool profiteerde optimaal van onze naar beneden gevallen sterren.


Alexander Wenker uit Assen, vooraanman bij Van Wijnen in Gorredijk, steeg van de 16e naar de 3e plaats door beide wedstrijden van gisteren exact goed te voorspellen (10 plus 5 punten). Bovendien kreeg hij tweemaal 6 punten: Voor de topscorer van Nederland (Van Persie/vd Vaart) en voor onze blinde assistenkoning Robben.


Opa Jan Brassien uit Tuk naderde koploper en standenman Albertus Eilander tot op 0 punten. De oudjes doen het sowieso goed, want pake Germ Kooi uit De Wilgen leidt in Kozak Coach. Ronaldo, Van Persie, Ibrahimovic, Gomez en Torres bezorgden hem 20 punten.


Gelukkig heeft de falende Bert van Marwijk vanaf nu geen invloed meer op het verloop van het EK. En hopelijk ook niet op het WK 2014. Zonder Oranje kan de Kozakpool echt beginnen! 

1 opmerking:

  1. Met een koud hart lig je in mijn optiek tussen zes plankjes en zou je dus niet kunnen scoren :-) Niet dat ik Oranje geen warm hart toedraag, maar vooraf miste ik de teamgeest bij 'onze' ploeg. Leuk dat ik nu even op een tweede plaats sta, maar met mijn naïeve gedachte dat de verrassing dit EK uit Scandinavië zou komen zal ik na vanavond wel weer in het klassement kelderen. Daar heb ik geen enkele Cruijffiaanse wijsheid bij nodig....

    Op naar de tweede ronde!

    Met groet, Alexander

    BeantwoordenVerwijderen