woensdag 6 juni 2012

Aangeklauwd met ko drie zakkenpool


Vanmorgen ontving ik onderstaand schrijven van de weduwe F. Snikstra-Wening uit Bokwerd. Zij maakt zich zorgen over de kwade invloed die de deelname aan de Ko3akkenpool met zich mee zou brengen. Dit zijn hele andere zorgen dan De Totalisator heeft. Er zijn nog maar 16 formulieren in geleverd. Ko3akkenpolers, let op uw zaak!! En vergeet niet de Totalisator Kas te spekken anders gaat De Nummer 14 slechts een lullig bedragje winnen!

Mijnheer De Totale,

Weduwe Fokeltje Snikstra, geboren Wening wendt zich tot u want het is het halve dorp in de plas geslagen, ik ben er helemaal mee aangeklauwd. Elkeneen is aan het aangaan, echt mijnheer De Totale het raast aan de protters en niet alleen de jongerend, die onverstanden, maar ook haren ouden zijn het pad buister. Ik besouw mij zowat, die jeugd van hedentendage is niet wijs vanzelfs en komen machtig als de muggen op zulke halfwijzigheid af maar dat het er bij de ouden ook uit naait is er ver bij door. Ik zag op zo’n aaipet van mijn beppezegger dat er zulkzowat stond als ko drie zakken pool. Het is een voetbalpoel zeide mijn beppezegger en wij moet erop gokken. Elkeneen heeft anders geen praat als de ko drie zakkenpool en een bestekelijk praatje zit er niet meer in. Nou zijn wij altijd poer op gokken tegen geweest mijnheer De Totale maar dat goens het niet laten kunnen hebben wij niet het meeste last van. Wel ging de grijze mij over de graue toen mijn beppezegger zeide dat u mijnheer De Totale zukzowat regelt en zelfs al jaren lang. Dit valt mij zwaar van u af mijnheer De Totale ik had u wijzer hebben willen. Gokken op poelen dat ga je in de beurs voelen zeide mijn moeder zaliger reeds. Wij moesten altijd schreppen en schrapen en wrotten en wramen voor een paar luizige centen en dan nu het geld vergriemen aan een poel. Mijnheer De Totale wilt u het verstand weer voorop zetten en ophouden met deze halfwijzigheid. Dan kan elkeneen weer bij soep en stuit komen. Het maken van zulke poelen is een rare aanwenst mijnheer De Totale. Dus stop want anders wordt ik puur. Hiermee eindig ik deze brief.

Weduwe Fokeltje Snikstra, geboren Wening

Ik hoorde dat de Totalisatorbroer het  aflassen wil, dat is bestekelijk praat!

4 opmerkingen:

  1. Nu moet het niet halfwijzer! Hoe komt u aan onze inlogcodes? En een stuk plaatsen zonder een foto, dat lijkt nergens naar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben op de inlogcodes beslag laten leggen door een toekomstig agent.

      Verwijderen
  2. En, Heer Douwsma, vindt u ook niet dat dit afgewaaide praat puur geschikt is voor Onze Klaagbox genaamd Oekerainezuur? Wij hebben op Onze Hoofdpagina wel wat beters te vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En Heer Totalisator, zo zuur is dit, in Uw ogen, afgewaaide praat nou ook weer niet. Het zijn de zorgen van een voormalig baakster uit Bokwerd! Die zijn niet zuur.
    En veel beters is er op de hoofdpagina tot nu toe niet vermeld.

    BeantwoordenVerwijderen