zondag 3 juni 2012

Cruijffiaans Bokwerdduits

In het weekeinde ontvingen wij onderstaand bericht van onze Kozakken Boy Piet Douwsma (rug- en startnummer 14) uit Drachten:

Het EK staat weer voor de deur, ik kreeg hem vanmorgen niet open en de Kozakkenpool gaat beginnen. Het is dus weer tijd om onze correspondenten in te schakelen. We hebben contact opgenomen met onze verslaggever in Charkov de heer professor Zbygniew Prlwytzkofsky.

Hij is fenomenoloog aan de universiteit van Charkov geboren in Polen met een Duitse moeder. Ik heb hem gevraagd zijn licht te laten schijnen over de kansen van Oranje. Hier volgt zijn relaas.




Praw, der hemeldonderweder, der kansen des Oranjes zijn ja niet gans groot. Ik denk ja zelfs dat de kansen gans klein zijn. Eerstens: ik heb de manschap des Oranjes zien ploetrn tegen der Bulgarn, se waren ja gans niet begeesterd. Het was schrikkelijk. En ook tegen der Slowakij was het niet gans energisch.

Wanneer zij zo in der EK aanvangen dan maken ze geen sjans tegen der Manschap van Duitsland en der Portugeezn en ook tegen der Denemarkrs zal het zwarig worden. Tweedens heeft der coach Von Der Marwijk geen eenduidige opstelling. Ik ben het met der VonDer Basten eens dat der Von Der Marwijk veel meer uit de spelers halen moet. Der Boml, als bij spel, moet veel mehr voor de verdediging spelen en der Von Der Persie en der Huntelaar moeten gelijktijdig aangrijpen.

Der Von Der Marwijk moet niet laconisch zijn het is ja noodwendig dat daar wat gebeuren moet. Ik heb ja een differentiaaldiagnose gesteld en het geeft veler formulen maar deze heb ik ja klaar in der kop wanneer der Von Der Marwijk mijn analyse hebben wil moet hij mij maar aanroepen.

Der goede dag,

Zbygniew Prlwytzkofsky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten