donderdag 14 juni 2012

Lauwe loene


Achte Totale,

Gisteravond kwam ik bij mijn pakezegger te avondpraten, niet dat er veel bestekelijk praat aan die jonge zit, altijd opsternaat en bluisterich, maar wij willen graag in goedens dat zodoende. Toen wij er in kwamen hing mijn pakezegger op de bank en zijn vriendin hing in de andere hoek. Die twee hokken al jaren en een beetje trouwerij wil er maar niet van komen, wij zullen er nu maar niet het meeste van zeggen. Het kastje stond aan met een voetbalwedstrijd er voor, Nederland-Duitsland, nu kan mij dat niet het meeste schelen, maar ach als het een knap potje voetbal is dan mogen wij er wel naar zien. In onze jonge dagen waren wijzelf ook een baas voetballer en hebben wij er gauris eentje in geschopt. Mijn pakezegger en zijn vriendin hebben niks van de wedstrijd zien want die lagen op de bank met zo’n nieuwmoederig smartyfoon de hele tijd te essemmen en aan het twitteren of zowat heen.  Maar die vooraanmannen van Oranje bakten er niks van, de grijze ging mij over de graue, het was lauwe loene, een spultje van niks, spul van koude voeten. De Duitser weefden snel af met de brijke schoppers van Oranje. Ik heb het stukje van prof Plofsky lezen en hij heeft de keutel bij het schone end! Er is geen begeestering en de verkeerden staan in het veld. Het is van Marwijk kennelijk in de plas geslagen wij hadden hem wijzer hebben willen. Tegen de Portugezen moet het nu heven, de pijpen moeten uit de zak, de rapen zijn gaar! En nu eerst maar een bakje koffie met een stuk oud wijf of een kalverpoot.
Weest gegroet van Wabbe Wisses

Geen opmerkingen:

Een reactie posten